top of page
Ron Karels

H2X is mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling die we als museum doormaken en daar zijn we zeer content mee.

Ron Karels

Directeur

Voor de uitbreiding van ons museum waren we op zoek naar een partij die dat kon helpen vormgeven. Ik kende voormalig H2X-er Ron van der Velden vanuit Bergen en toen ook René van der Broeke, directeur van Museumstoomtram Hoorn-Medemblik, zich positief uitsprak over H2X, was de keuze snel gemaakt. H2X is dan ook mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling die we als museum doormaken en daar zijn we zeer content mee. Er is door de jaren geen enkele reden geweest om onze samenwerking te heroverwegen.

​

Focus op PR

Het museum heeft grofweg drie doelgroepen: groepen via touroperators, particuliere groepen en losse bezoekers. We hebben ons de laatste vijf jaar met name op de laatste groep gericht en dat heeft geresulteerd in een bezoekersstijging van 50%. Vroeger werd het gat onder de streep gedicht, tegenwoordig moeten we zelf onze broek ophouden. En H2X helpt daar een handje bij. Natuurlijk kun je als museum de keuze maken om minder kosten te maken. Snijden in je PR is dan vaak de eerste stap. De eerste twee jaar merk je daar waarschijnlijk niet zoveel van, maar daarna zakt de naamsbekendheid weg. Dat wilde ik niet. Daarom hebben we gekozen voor investeren. En we hebben al flinke stappen gemaakt. Mede dankzij H2X zijn de inkomsten flink gestegen. Laat ik het zo zeggen: we komen steeds dichter bij de nul.

​

Superkool

H2X beschikt over creatieve breinen en snelle denkers. De slogans van Museum Broekerveiling Een super ZAAI museum en Een SuperKOOL dagje uit bijvoorbeeld, die komen uit de koker van H2X. Daarnaast zijn er veel ad hoc zaken waar we H2X voor inzetten. Denk aan publicaties in dag- en vakbladen. En de superkool bij ons voor de deur, een kool van maar liefst twee-en-een-halve meter, ook dat is een idee van H2X. Want een supercool museum heeft natuurlijk een superkool.

​

De bereikbaarheid van H2X is erg goed. Ik voel me als klant belangrijk. De creativiteit en out-of-the-box-ideeën daarbij opgeteld, zorgen ervoor dat ik nu degene bent die H2X met regelmaat aanprijs.

En de superkool bij ons voor de deur, een kool van maar liefst twee-en-een-halve meter, ook dat is een idee van H2X. Wat een supercool museum heeft natuurlijk een superkool.

Ron Karels Kool
bottom of page