We moeten cultureel ondernemen met objecten die honderd jaar geleden al achterhaald waren. Mooi dat H2X die uitdaging nog steeds met ons aangaat.

René van den Broeke

Directeur

Voordat we zaken deden met H2X ging het niet goed met ons museum. De bezoekersaantallen waren als gevolg van een gebrek aan focus op marketing enorm afgenomen. Aan mij om deze focus te herstellen. De inmenging van H2X zorgde voor nieuw elan en als gevolg daarvan voor een enorme toename van de bezoekersaantallen. Ter illustratie: we zijn in de afgelopen tien jaar van 95.000 naar 170.000 reizigers gegroeid.

Voor iedereen de moeite waard

Enerzijds is H2X de partij om mee te filosoferen, anderzijds maken ze dingen concreet. Ze zijn echt sterk in de vertaling van het een naar het ander. Wat ik altijd heel prettig heb gevonden is de interesse vanuit H2X. Tegelijkertijd is H2X ook in staat om de afstand en hiermee het overzicht te behouden. We hadden het imago van een museum dat vooral technisch onderlegde bezoekers bediende. Inmiddels stralen we uit dat ons museum voor iedereen de moeite waard is. Reizen die je honderd jaar geleden maakte, kun je bij ons beleven. Daar zijn we uniek in. Het draait dan ook niet zozeer om de nostalgie, maar vooral om de verwondering.

Winst maken met achterhaalde objecten

H2X is ijzersterk in het schrijven van communicatieplannen. We hebben met behulp van door H2X opgestelde plannen een tweetal grote subsidieaanvragen gedaan en beide zijn met vlag en wimpel toegekend. Hierdoor hebben wij grote investeringen in ons museum kunnen doen. Geweldig! Het team van H2X is eager. Ik ben als museumdirecteur enorm blij met deze mensen die heel bevlogen met hun werk bezig zijn. Een museum is tenslotte niet zomaar een bedrijf. We moeten ons museum zo zakelijk mogelijk runnen, maar dan wel in het kader van het verhaal dat we te vertellen hebben. Cultureel ondernemen met objecten die honderd jaar geleden al achterhaald waren. Mooi dat H2X die uitdaging nog steeds met ons aangaat.

We moeten cultureel ondernemen met objecten die honderd jaar geleden al achterhaald waren. Mooi dat H2X die uitdaging nog steeds met ons aangaat.

Kom in contact

Vaker van ons horen?

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

  • SM-5
  • SM-4
  • SM-3

© 2019 H2X communicatie